SAE International стандарттары аккумляторлорду жана батареяларды утилдештирүүгө жардам берет

Новости
19-Ноябрь 2020-ж.
2402

Өнүккөн өлкөнүн орточо жашоочусу жылына онго жакын батареяны ыргытат. Бул сан салыштырмалуу аз сезилиши мүмкүн. Бирок планетанын калкынын жалпы санын эске алганда биз жыл сайын миллиарддаган батарейканы утилдештирүү зарылдыгы жөнүндө сүйлөшүшүбүз керек.

Бардык жерде энергия сактоо системалары жана туруктуулугу.

Аккумляторлорду жана батареяларды баш тартуу мүмкүн эмес. Мындай продуктылар көптөгөн керектөө товарларынын жана күнүмдүк тиричилик буюмдардын, анын ичинде чырактар жана аралыктан башкаруу пульттары иштөө жөндөмдүүлүгүн камсыз кылуу үчүн пайдаланылат. Коргошун кислотасынын батарейкалары унаа каражаттарында көп колдонулат. Литий-ион батареялары, мисалы, электр унааларын чыгарууда жана медицина тармагында кеңири жайылууда.

Эмне үчүн батарейкаларды жана аккумляторлорду ыргытууга болбойт?

Батареяларды жана аккумуляторлорду бир катар себептерден улам жалпы таштандылар менен ыргытууга болбойт. Эң актуалдуу себеби – булгануу, кирдөө. Заманбап батарейкаларда продуктулардын мурунку муундарына караганда азыраак уулуу материалдар бар. Ошентсе да, алар таштанды челекке ташталса, кооптуу болушу мүмкүн. Литий-ион батарейкалары ууландырылган металлдардын көлөмүн азайтуу менен чыгарылганы белгилүү. Бирок бул батарейкаларда тез күйүүчү электролит бар, эгерде корпус бузулуп же ысып кетсе, өрт чыгышы мүмкүн. Батарейканын зыянынан жер астындагы сууларды булгап, экосистемаларды бузуп, биздин азык-түлүк чынжырына кирип кетүүчү уулуу химикаттар чыгып кетиши мүмкүн. Батареяларды жөн эле ыргытып жибербешиңиздин дагы бир себеби, алар баалуу материалдардан жасалган. Мындай ресурстар иштетүү процессинде алынышы мүмкүн жана алынышы керек

SAE J 3071-2016 “Кайра иштетилүүчү автомобилдик аккумляторлорду идентификациялоо жана кайчылаш булгануунун алдын алуу”, утилдештирилүүчү автомобилдик аккумляторлорду идентификациялоо жана бир эритменин / металдын экинчисине булгануу коркунучун минималдаштыруу жөнүндө маалыматтарды берет.

Документте тийиштүү пландын ар кандай ыкмалары сүрөттөлгөн, бирок конкреттүү чечим аныкталбайт. Стандарт кайрадан заряддалуучу шаймандарга жана энергияны сактоо тутумдарына тиешелүү, ал эми кайра заряддалбаган батареяларга жайылтылбайт.

SAE J 2974-2019 Автомобилдик аккумляторду кайра иштетүү боюнча техникалык кыскача отчетто утилдештирүүгө жана кайра иштетүүгө даяр турган унаа батареялары жөнүндө сөз болот. SAE J 2974-2019 ар кандай учурдагы кайра иштетүү технологиялары жана ага байланыштуу процесстердин агымынын диаграммалары жана аларды химиясы ар кандай болгон батарейкаларга кантип колдонуу керектиги жөнүндө маалымат берет. Бул документ литий-ион аккумляторлору менен колдонууга ылайыктуу, бирок башка энергияны сактоочу шаймандарга колдонулушу мүмкүн.

Эки стандартта тең технологиянын жетишкендиктери жана ресурстарды туруктуу пайдаланууну илгерилетүү менен, минималдуу көмүртек изи бар батареяларга болгон өсүп жаткан суроо-талап эске алынат. Аккумляторлорду кайра иштетүүдө жогорудагы стандарттарды колдонуу айлана-чөйрөнүн булганышын азайтууга жана баалуу материалдарды кайрадан колдонууга жардам берет.

Онлайн кайрылуу