Туристтик форум Кыргызстанда жыл сайын өткөрүлүүчү 2024-жылдагы негизги туристтик иш - чара- “We are NOMADS» эл аралык Ысык-Көл туристтик көргөзмөсүнүн алкагында өттү.
Салтка айланган жыл сайын өтүүчү ITF форум бул уникалдуу иш – чаранын алкагында туриндустриянын кесипкөй катышуучулары үчүн туристтик форум (7-июнунда) жана туроператорлор, пансионаттар, эс алуу үйлөрү, туристтер жана коноктор үчүн көргөзмө-жарманке (8-июнунда) болуп өттү.
Кыргызстан курортторунун Ассоциациясы (АКК), “We are NOMADS»” жана “I am Nomad” и “Sun House” коммерциялык уюмдары, Кыргыз Республикасынын туризмди өнүктүрүүнү колдоо Фонду жана Кыргыз Республикасынын Экономика жана коммерция министрлигине караштуу Туризм департаменти ITF эл аралык Ысык-Көл туристтик көргөзмөсүнүн уюштуруучулары болушту.
2024-жылдагы Ысык-Көл эл аралык туристтик форумунун программасынын алкагында беш сессия өттү.
- Туризм форуму 2024:
1-Сессия: туризмдеги мамлекеттик-жеке өнөктөштүк. Борбордук Азия жана КМШ ийгиликтери./ КР облустарында туризмди өнүктүрүүнүн инвестициялык мүмкүнчүлүктөрү. Туристтик инфраструктураны өнүктүрүү жана инновациялык туристтик долбоорлорду ишке ашыруу үчүн мамлекет жана жергиликтүү бийлик органдары чоң роль ойнойт. Бүгүнкү күндө Кыргыз Республикасында туризмди өнүктүрүү үчүн мамлекет менен бизнес биргеликте эмне кыла алат? Мындан тышкары, туризм чөйрөсүндө мамлекеттик саясатты ишке ашырууга ыйгарым укуктуу КМШ өлкөлөрүндөгү мамлекеттик органдардын жетекчилери мамлекет менен бизнестин натыйжалуу өз ара аракеттешүүсүнүн ийгиликтүү кейстери жана тажрыйбалары менен бөлүштү.
2-Сессия: жашыл технология ст (ст)/ кантип глобалдык мейманкана тармагынын франчайзи болуп, кала берет? Откоруу - откоруу, откоруу, экотур деген маанини туюндурат. Катышуучулар меймандостук индустриясы жана гастрономия жөнүндө сүйлөшүштү. Бүгүнкү күндө Кыргыз Республикасында классикалык жана альтернативдүү жайгашуу жайлары кандай абалда жана аларды өнүктүрүү тенденциялары кандай? Бүгүнкү күндө мейманкана жана ресторан бизнесин өнүктүрүү үчүн кандай мүмкүнчүлүктөр бар?
3-Сессия: Кыргыз Республикасынын Ивент-маркетинги. 2 турист бизге кандай иш-чараларга келет?/ B2B маркетинг: АКШ\ Европа \ \ Араб \ Тюрских өлкөлөрдүн \ \ КМШ \ \ РФ өнөктөштөрүн кантип издөө жана алар менен иштөө Жакынкы жана алыскы чет өлкөлөрдүн рынокторунда Кыргыз Республикасын кантип позициялоо жана илгерилетүү керек? Туризм тармагында маалыматтарды туура чогултууну жана талдоону кантип уюштуруу керек? Маркетинг, чоң маалыматтар жана өлкө бренди жөнүндө. Ошондой эле Түркиянын, Казакстандын жана Өзбекстандын негизги туристтик бренд катары өлкөнү таанытуу боюнча тажрыйбасы тууралуу.
4-Сессия: туристтик дестинацияны өнүктүрүү үчүн генплан, жол картасы жана башка коомдук келишимдер эмне үчүн керек?/ КР жана БАда тышкы туризмди өнүктүрүүгө эмне тоскоол болууда? Бүгүнкү күндө кандай инфраструктура жетишпейт? Рыноктун оюнчулары тарабынан Кыргызстандагы ишкер туризмди өнүктүрүү мүмкүнчүлүктөрү жана көйгөйлөрү талкууланды. Эртең бизге бизнес же "окуя" туристи келиши үчүн бүгүн эмне кылуу керек?
5-Сессия: туристтик продуктылар/ мейманкана бизнесин автоматташтыруу/ туризм индустриясын санариптештирүү кышкы, экологиялык, окуялуу, маданий, туризм жана Улуу Жибек жолу туризми сыяктуу түрлөрдүн потенциалы барбы. Турпродуктуларды түзүү жана жайылтуу боюнча акыркы ийгиликтүү дүйнөлүк жана аймактык тажрыйбалар кандай кыйынчылыктарга туш болушат. Өнүккөн туристтик рыноктордун жаңы тажрыйбасын тартуу аркылуу Кыргызстандын туризминин атаандаштыкка жөндөмдүүлүгүн жогорулатуу.
Форумдун ишине Россия, Казакстан, Өзбекстан жана Кытайдан туризмди көзөмөлдөгөн ыйгарым укуктуу мамлекеттик органдардын өкүлдөрү катышты. 30дан ашык спикерлер жогоруда аталган 20 талкуунун багыттары боюнча 5тен ашык тематикалык чыгып сүйлөөлөрдү тартуулашты.
Форумда куттуктоо сөзү менен чыгып сүйлөштү:
Президенттин Ысык-Көл облусундагы ыйгарым укуктуу өкүлү Уланбек Далиев: “бүгүн, 7-июнундада, биз 2024-ITF туристтик фестивалынын алкагында жайкы туристтик сезонду ачып жатабыз. 2023-жыл Ысык-Көл облусу үчүн маанилүү жыл болду. Биздин аймакка 1 миллион 800 миң турист келди. Бул биздин кооз көлгө жана уникалдуу табиятка болгон кызыгуубузду көрсөткөн таасирдүү натыйжа. Бул жылы биз дагы туризм тармагына жаңы технологияларды киргизүүнү пландап жатабыз. Атап айтканда, туристтердин ыңгайлуулугу үчүн санариптик сервистерди өнүктүрүү, кооз жерлер жана маршруттар жөнүндө маалыматы бар мобилдик тиркемелерди түзүү, ошондой эле социалдык тармактарда жана эл аралык туристтик аянтчаларда биздин аймакты активдүү илгерилетүү”.
Кыргыз Республикасынын Экономика жана коммерция министрлигине караштуу Туризм департаментинин директору Максат Усубалиев туризм чөйрөсүндө мамлекеттик саясатты ишке ашырган мамлекеттик органдын аракеттери жана туризмди мамлекеттик деңгээлде колдоо чаралары тууралуу айтып берди.
Кыргыз Республикасында Туризмди өнүктүрүүнү колдоо фондунун президенти Кудрет Тайчабаров белгилегендей, Кыргыз Республикасында ар кайсы өлкөлөрдүн турсекторлорунун өкүлдөрү жолугушуп, тревел-тренддерди талкуулап, ийгиликтүү тажрыйбалары менен бөлүшүп, туризмди алга жылдыруу боюнча өз тажрыйбалары жөнүндө айтып, ой-пикир алмаша ала турган аянтча пайда болду. “Мындай баарлашуунун натыйжасында ар дайым кызыктуу жаңы турпродуктулар пайда болот, жана бул бизнес-форумдан кийин Кыргыз Республикасы чет өлкөлүк жана ички туристтер үчүн дагы да жагымдуураак болот деп ишенем”.
Форумда сөз сүйлөгөн Кыргызстандын Курорттор Ассоциациясынын тең төрагасы Азамат Жаманкулов форумда козголгон темалар-эң эле актуалдуу эмес экенин, мында эң башкы нерсе: талкууланган куралдардын көбү кийин реалдуу сектордо колдонуларын белгиледи. Мындан тышкары, жарманкенин талааларында келишимдер түзүлүп, байланыштар түзүлөт. Эгерде биз 2016-жылы 60 катышуучу компания менен баштасак, быйыл 120дан ашык компания катышууда. Алардын жарымынан көбү чет элдик.
Иш-чара эки күн өттү. 150дөн ашык өлкөдөн келген 4төн ашык экспоненттерди жана 3000ден ашуун конокторду жана катышуучуларды камтыган бай бизнес жана жандуу кызыктуу маданий программа.